تعمیرات اسکوتر هوشمند-تعمیرات اسکوتر برقی

۴.۷/۵ - (۱۴۴۳ امتیاز)

تعمیرات اسکوتر هوشمند-تعمیرات اسکوتر برقی

انواع تعمیر اسکوتر برقی در مجموعه پرشین تویز :

  • رفع عیب برد اصلی اسکوتر برقی
  • رفع عدم بالانس اسکوتر برقی
  • رفع تغییر زاویه ی اسکوتر برقی
  • رفع عدم برابری سرعت در گردش به طرفین در اسکوتر برقی
  • تعمیر موتورهای اسکوتر برقی
  • تعمیر چراغ های اسکوتر برقی
  • تعویض مدار شارژ باتری اسکوتر برقی
  • تعویض بردهای اسکوتر برقی
  • تعویض و تعمیر بدنه و شاسی اسکوتر برقی

 

تعمیر اسکوتر هوشمند

اسکوتر ها وسایل حمل و نقل جذابی هستند که با باطری کار میکنند و تعال آنها هوشمندانه است و هدایت انها بسیار راحت است اما گاها این دستگاه ها خراب شده و نیاز به تعمیر پیدا میکنند .از این رو گروه پرشین تویز در زمینه تعمیرات اسکوتر . قادر است بهترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه دهد .

اما به نکاتی در مورد تعمیر اسکوتر به شما عزیزان آموزش داده میشود تا بتوانید در بحث تعمیر اسکوتر به نتیجه مطلوبی برسید

 

به نکات زیر در بحث تعمیرات اسکوتر دقت کنید

هرگز اسکوتر را برای تعمیر بدون داشتن مهارت های لازم اقدام نکنید زیرا اسکوتر دارای باطری های قوی میباشد و امکان اتصالی و انفجار دارد

داخل اسکوتر پردازشگر هایی وجود دارد که اگر اتصالی در آنها بوجود آید ممکن است دیگر اسکوتر روشن نشود و مشکلی به مشل اسکوتر اضافه شود

اسکوتر را جهت تعمیر به مراکزی ببرید که تخصصشان تعمیر اسکوتر باشد

ایرادات کلی در بحث خرابی اسکوتر

عدم کارکرد چرخ ها_ نداشتن تعادل در اسکوتر-چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر- خاموش نشدن اسکوتر-عدم کار کرد یک طرف اسکوتر-سفت شدن چرخ های اسکوتر

مواردی که ذکر شده از مهمترین موارد در بحث خرابی اسکوتر میباشد که تک تک به بررسی هر کدام میپردازیم

چرا اسکوتر به سمت جلو می رود اما به سمت عقب نمی رود ؟

اسکوتر نسبت به ضربه حساس است. اگر اسکوتر ضربه دیده  دچار اخلال در حرکت می شود .

عمده ترین ایراد در ضربه خوردگی به اسکوتر ابتدا شکستن قاب است و دیگر اختلال در حرکت اسکوتر برقی می شود و اسکوتر برقی که بطور نا منظم کار میکند، اخلالی در برد های تعادل آن بوجود آمده است

اسکوترها دارای دو برد تعادل می باشند. که کار کردن آنها باید با یکدیگر هماهنگ باشد و cpu در دستگاه هدایت و فرمان این دو برد را انجام میدهد.

در صورت ضربه خورد به دستگاه اسکوتر، این هماهنگی از بین میرد و دیگر اسکوتر در حالت عادی خود کار نمی کند.

امکان دارد که اسکوتر با ریست کردن درست شود اما در برخی از موارد اسکوتر. این برد ها باید تعمیر یا تعویض گردد.

بهتر است برای تعمیر اسکوتر شارژی خود آنرا به یک مرکز تعمیرات اسکوتر مجاز ببرید . ما این مشکل را برای شما با کمترین هزینه بر طرف می کنیم.

عدم کار کرد چرخ های اسکوتر

در بحث تعمیر اسکوتر و خرابی اسکوتر نکته مهم این است که اسکوتر روشن میشود اما حرکت نمیکند در ایمورد شما با ریست کردن امکان دارد خرابی اسکوتر شما برطرف شود.اما اگر باریست کردن اسکوتر مشکل بر طرف نشود باید برای تعمیر به مرکز تعمیر اسکوتریا تشریف بیاورید .

در این مورد که بر روی اسکوتر می استید و چرخ اسکوتر حرکت نمیکند برد اسکوتر آسیب دیده است برخی از مشتریان بدون آگاهی از حساسیت این دستگاه ها آن را باز میکنند و اقدام به عیب یابی میکنند در این صورت امکان دارد شما نه تنها نتوانید اسکوتر را تعمیر کنید بلکه ایرادی به ایرادات دیگر اسکوتر وارد کنید پس بهتر است که هرگز بدونآگاهی اسکوتر را باز نکنید .

عدم تعادل در اسکوتر

نداشتن تعادل یکی از ایرادات اسکوتر به شمار می آید که برای رفع آن ابتدا میبایست اسکوتر را ریست کرد اگر با این عمل نقص مذکور رفع نگردید . ایراد از ناحیه ژیروسکوپ ها یا همان برد های تعادل میباشد.لذا  به دلیل حساسیت برد مذکور،ازبازکردن اسکوتر و تلاش برای رفع ایراد مربوطه جدا خوداری فرمایید و دستگاه راجهت تعمیر به مراکز معتبر ارسال نمایید.

چشمک زدن چراغ قرمز در اسکوترها به چه معناست

چشمک زدن چراغ قرمز باطری در اسکوتر به معنای اتمام شارز در اسکوتر است اما در قسمت دیگر اسکوتر یک چراغ وجود دارد که با سوار شدن اسکوتر در حالت تعادل صحیح این چراغ به رنگ سبز روشن میشود و اسکوتر حرکت میکند اما گاها این چراغ به رنگ قرمز چشمک زن روشن نمایان میشود این بدان معنی است که اسکوتر دچار نقص فنی شده و قادر به حرکت نمیباشد.

چرا اسکوتر من خاموش نمیشود؟

در بحث خرابی اسکوتر یکی از مشکلات شایع در تعمیرها روشن ماندن اسکوتر است . این ایراد زمانی به وجود می آید که مدار تغذیه اسکوتر یا همان بخش پاور آسیب میبیند .

در این حالت بهتر است اسکوتر را باز کنید و سوکت باطری اسکوتر را جدا کنید تا باطری اسکوترتخلیه کامل نشود اگر باطری اسکوتر تخلیه گردد دیگر شارز نمیشود . برای رفع این مشکل اسکوتر را به مرکز تعمیرات اسکوتر ارسال کنید .

نحوه کار با بلوتوث و ریموت اسمارت بالانس ویل

از این دستگاه می‌توانید به راحتی در اکثر پارک‌ها، فروشگاه‌ها یا حتی برای عبور و مرور و رسیدن به محل کارتان استفاده کنید. برای استفاده و سواری‌گرفتن از اسکوتر برقی فقط کافیست برای بار اولی که می‌خواهید از این دستگاه استفاده کنید از شخص دیگری یا تکیه‌گاه محکمی کمک بگیرید تا بتوانید تعادلتان را حفظ کنید.
برای اینکه این محصول طرفداران بیشتری پیدا کند، طراحان وسایل ورزشی و تفریحی لوازم جانبی متعددی برای این دستگاه طراحی کرده‌اند که به جذابیت زیاد این دستگاه افزوده است. بلوتوث، ریموت و اسپیکر از جمله این لوازم جانبی‌ هستند که به راحتی ما در استفاده از اسکوتر برقی کمک می‌کنند.
ریموت برای روشن و خاموش کردن و زیاد و کم کردن سرعت این دستگاه طراحی شده است و با وجود بلوتوث داخل دستگاه این امکان به کاربر داده می‌شود تا بتواند از طریق تلفن همراه خود هر آهنگی که دوست دارد به راحتی به دستگاه انتقال دهد و توسط اسپیکرهای تعبیه شده روی دستگاه با صدای بلند و واضحی گوش دهد و از آن لذت ببرد.

 

علت کم‌شدن عمر باتری اسکوتر اسمارت؟

یکی دیگر از مواردی که عمر باتری اسکوتر شارژی را  کم می‌کند، این است که اسکوتر را مدت زیاد زیر شارژ قرار می‌دیم.

چند نکته وجود دارد که می‌توانید طول عمر باطری اسکوتر را افزایش دهید:

۱ – تا زمانی که چراغ آلارم قرمز و بوق اخطار باطری اسکوتر روشن نشده است، از شارژ کردن اسکوتر خودداری کنید.

۲ – بلافاصله پس از شارژشدن اسکوتر ( تغییر رنگ چراغ شارژر از قرمز به سبز ) شارژر را جدا کنید.

۳ – هرگز اسکوتر را برای مدت طولانی مثلا شب تا صبح، تحت شارژ قرار ندهید.

۴ – در اسکوترهایی که ریموت کنترل دارند، خاموش‌کردن توسط ریموت کنترل، اسکوتر را کاملا خاموش نمی‌کند بلکه به حالت آماده‌به‌کار می‌برد. بنابراین اسکوتر روشن و باطری در حال تخلیه شدن است.

از آنجایی که باتری‌های شارژی تعداد دفعات مشخصی شارژ و دشارژ می‌شوند، باید تا حد امکان دفعات شارژ را کم کرد.

علت خرابی اسکوترهای برقی هوشمند

برخی سوالات در مورد خرابی اسکوتر به شرح زیر است:

هنگام استفاده از اسکوتر، یکباره اسکوتر خاموش می‌شود یا اینکه مدت شارژ دستگاه اسکوتر خیلی کوتاه است. یعنی با توجه به اینکه دستگاه اسکوتر آلارم شارژ می‌دهد اما به محض وصل‌کردن اسکوتر به شارژر، چراغ شارژر سریعا سبز می‌شود.
باتری اسکوتر را فول شارژ کرده‌ایم، اما در زمان استفاده از اسکوتر، دستگاه اسکوتر در مدت زمان کمتر از یک ساعت شارژ خالی می‌کند.

به احتمال بالای ۹۰ درصد باتری اسکوتر معیوب و یا فاسد شده است.
خرابی باتری اسکوتر دلایل منحصربه‌فردی دارد و فاسد شدن باتری اسکوتر هم موضوع دیگری است که در موردش توضیحاتی خواهیم داد.
باتری اسکوترها از نوع باتری‌های لیتیومی هستند. اگر دقت کرده باشید باتری گوشی موبایل، باتری لپ تاپ، باتری تلفن های بیسیم و موارد مشابه، همه لیتیومی هستند و می‌بینیم که باتری موبایل و یا لپ تاپ بعد از مدتی حدود ۱ تا ۲ سال فاسد می‌شود و باید با یک باتری نو جایگزین کنیم.
اما خرابی باتری لیتیوم دلایل خاص خودش را دارد:
باتری‌های لیتیوم شرایط نگهداری خاصی دارد که اگر مصرف‌کننده این باتری‌ها نکاتی را رعایت بکند عمر این دست باتری‌ها به حداکثر می‌رسد.
اما اگر مواردی که توضیح خواهیم داد رعایت نشود، باتری اسکوتر می‌تواند حتی در کمتر از یک سال خراب شود.
این موارد عبارتند از:
۱ – اسکوتر برقی را زمانی به شارژ بزنید که آلارم شارژ و چراغ قرمز باتری اسکوتربرقی فعال شود.
۲ – پس از سبز شدن چراغ شارژر به معنی شارژ کامل اسکوتر، شارژر را از اسکوتر جدا کنید و اگر فراموش کردید، این زمان از سه ساعت بیشتر نشود.
۳ – در مواقعی که از اسکوتر شارژی به مدت طولانی قصد استفاده ندارید (یک ماه و یا بیشتر) حتما باتری اسکوتر را فول شارژ و سوکت باتری اسکوتر را جدا کنید.
۴ – از فشار آوردن به اسکوتر برقی مثلا حرکت در سربالایی‌ها و سرازیری های تند (بیش از ۲۰ درجه) جدا بپرهیزید.
۵ – از قرار دادن اسکوتر در محیط‌های گرم (بالاتر از ۳۰ درجه ) خوداری کنید.
۶ – اگر سوکت شارژر اسکوتر شما معیوب شده است از وصل کردن آن به اسکوتر برقی خودداری کنید.
اگر موارد فوق رعایت شود به شرط با کیفیت‌بودن باتری اسکوتر، باتری تا حداکثر عمر مفیدش کار می‌کند در غیر اینصورت باتری اسکوتر به سرعت خراب می‌شود.

باتری اسکوترها را می‌توانیم تعمیر کنیم اما توصیه ما حتما تعویض باتری اسکوتر با یک باتری نو و با کیفیت است. از آنجایی که محصولات چینی سیاست ارزان بودن را دنبال می‌کنند بنابراین باتری ها با کیفیت نیستند و تعمیر آنها نیز نتیجه مطلوبی ندارد.

از جمله موارد خرابی اسکوترهای برقی استفاده از اسکوترهای هوشمند، روی فرش یا موارد شبیه به فرش هست.

دقت کنید که، اسکوترها برای محیط هایی طراحی شده است که سطح، کاملا صاف باشد مثل پارکت، سنگ‌فرش‌های صاف، آسفالت، موزاییک و موارد مشابه.

وقتی با اسکوتر برقی روی فرش یا شن و … حرکت می‌کنید، فشار زیادی به دستگاه می‌آید. یعنی قطعات الکترونیکی که برق را به موتورهای اسکوتر می‌رسانند، باید جریان بیشتری از خود عبور بدهند تا اسکوتر قادر به حرکت روی فرش باشد. در نتیجه داغ می‌کنند و می‌سوزند.

اتفاق دیگری که می‌افتد این است که هر چقدر جریان بیشتری از باتری بکشیم، باتری زودتر خالی می‌شود.

در نتیجه می‌بینیم که خیلی زودتر از وقتی که باید شارژ تمام شود باتری اسکوتر آلارم می‌دهد و چراغ قرمز وسط اسکوتر شروع به چشمک زدن می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید اسکوتر هوشمند شما زود خراب نشود، استفاده از اسکوتر روی فرش و شن رو کلا فراموش کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید